ראשי / כתבות ומאמרים / מודל מונה נטו

מודל מונה נטו

מסלול "מונה נטו" למערכות סולאריות מאפשר לכם להקים מערכת סולארית על גג המבנה שלכם, וזאת, על מנת לספק את צריכת החשמל שלכם.

מה שקורה למעשה זה, שאתם רוכשים מערכת סולארית. המערכת תייצר עבורכם חשמל באמינות גבוהה למשל 25 שנה. את החשמל הזה, אתם תצרכו מידי יום ביומו וכתוצאה מכך, אתם תמשכו ותרכשו הרבה פחות חשמל מחברת החשמל, אם בכלל. וכך אתם בעצם תפסיקו לשלם את חשבון החשמל שלכם אחת ולתמיד.

 

כדי לחדד את הנקודה הזו, אני אשתמש בדוגמה: אני כרגע עומד על גג לול בקיבוץ בדרום הארץ. בגג זה, התקנו מערכת סולארית בהספק של 690 קילווט פיק. מערכת זו מייצרת לקיבוץ כ-1,200,000 קוט"ש בשנה. שערכם הכספי שווה לחצי מיליון שקל. לכן, מה שקורה בפועל הוא, שהקיבוץ משלם חצי מיליון שקל פחות בחשבון החשמל השנתי שלו. וזאת כתוצאה מייצור החשמל של המערכת הסולארית.
על מנת לנצל את הסדרת "מונה נטו" בצורה אופטימלית, חברת החשמל מאפשרת לכם להתקזז מולה על החשמל שייצרתם בשלוש דרכים:

  1. במידה ותצרכו בדיוק את מה שייצרתם, אחד לאחד, אתם לא תשלמו חשבון חשמל יותר, במשך 25 שנה לפחות. אופציה זו מתארת מצב בו ניתן להגים על הגג שלכם מערכת שמסוגלת לייצר את הערך הכספי השווה לחשבון החשמל השנתי שלכם.
  2. במידה ותייצרו יותר ממה שצרכתם, אתם תקבלו זיכוי כספי מחברת החשמל, שניתן לנצל אותו עד שנתיים מרגע הייצור. או, לחילופין, את הזיכוי הכספי תוכלו להעביר לחשבון חשמל אחר שבבעלותכם ולהזדכות עליו שם. אופציה זו, מתארת מצב בו הגג בבעלותכם גדול ויכול לשאת עליו מערכת גדולה, אשר מסוגלת לייצר יותר חשמל ממה שצורך המבנה. למשל, רשת של בתי קפה גדולה בארץ התקינה מערכת סולארית על גג המחסן הלוגיסטי שלה. אבל אותו מחסן צורך מעט מאד חשמל. לעומת זאת, למחסן הלוגיסטי יש גג מאד גדול, שמסוגל לייצר הרבה יותר חשמל ממה שהמחסן צורך. לכן, רשת בית הקפה, תישאר בכל חודש עם קרדיט כספי של עשרות אלפי שקלים, וזאת, לאחר שכבר התקזזה על חשבון החשמל שלה. ועכשיו, היא יכולה לקחת את העודפים ולהזדכות על חשבון החשמל של שאר הסניפים שלה הנמצאים במיקומים שונים בארץ.
  3. הדרך השלישית היא שבמידה ותצרכו יותר חשמל מכמות החשמל שייצרתם, אתם תשלמו לחברת החשמל על התוספת שרכשתם. אופציה זו מתארת מצב בו יש לכם גג יחסית קטן, שאינו יכול להכיל מערכת המצליחה לספק את כל צרכי החשמל שלכם במבנה.

חשוב לציין גם: את מחוברים כל הזמן לחברת החשמל, בדיוק כמו שאתם מחוברים כבר היום, כך שבמידה ואין שמש, למשל ביום חורפי או בלילות, אז המערכת יודעת למשוך אוטומטית את החשמל מחברת החשמל.

כמו כן, לטובת המערכת הסולארית, חברת החשמל מתקינה אצלכם מונה חכם שיודע לספור את כל החשמל שזורם לרשת ולא נצרך באותו רגע. אותו חשמל נספר עבורכם ונזקף לזכותכם בחשבון החשמל בצורה של קרדיט כספי.

למשל, בשבתות, שאין פעילות בעסק, אבל באותו יום יש יום שימשי והמערכת הסולארית מייצרת, אז החשמל הסולארי זורם לרשת החשמל ונספר עבורכם.

מסלול "מונה נטו" מתאים לעסקים, לבתי פרטיים ולכל מבנה שצורך חשמל עם גג פנוי ומתאים.
היום, יותר מתמיד, משתלם להקים מערכת סולארית. אין צורך בהיתר מהוועדה המקומית למערכות של עד גודל גג של 600 מ"ר. העלות של המערכות הסולאריות ירדה ב-70% בחמש השנים האחרונות, והיום, מערכת סולארית נגישה לכל אחד.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button