ראשי / כתבות ומאמרים / ציוד ואחריות למערכת סולארית

ציוד ואחריות למערכת סולארית

מערכת סולארית בנויה מארבעה מרכיבים מרכזיים:

הראשון, קונסטרוקציית האלומיניום, עליה יושבים הפאנלים הסולאריים.
השני, הפאנלים הסולאריים עצמם. הפאנלים הקולטים את אור השמש וממירים אותו לחשמל מתח ישר.

האלמנט השלישי הם ממירי (או מהפכי) המתח, ההופכים את הזרם הישר של הפאנלים למתח AC שניתן לחבר לרשת.
האלמנט הרביעי הוא כלל רכיבי החשמל, הכבלים, המפסקים וכל הדברים המכונים "חומר שחור".
כל הרכיבים מחברים יחד את המערכת.

קונסטרוקציית האלומיניום צריכה להיות מיוצרת, כמובן, מאלומיניום איכותי. כמו כן, כל הברגים שמתחברים אליה צריכים להיות מאלומיניום או מנירוסטה. המערכת הולכת לעמוד על הגג לפחות 25 שנה, כך נמנע בעיות של חלודה ורקבון לאורך השנים.
על הקונסטרוקציה להיות בעלת עובי פרופיל מתאים, כדי שתוכל לשאת את משקל הפאנלים ואת עמסי הרוח שעובדים עליה לאורך השנים במזג אויר קיצוני. חשוב לבדוק שהמערכת נמצאת עם חיזוקים ונמצאת עם תקן של קונסטרוקטור שאישר אותה.

הפאנל הסולארי מורכב ממסגרת אלומיניום, זכוכית, המגנה על הפאנל והתא הסולארי עצמו (זהו תא סולארי). כאשר בכל קולט יש לנו מספר תאים סולאריים מחוברים אחד לשני. חשוב לדעת: פאנל סולארי הוא בעל יכולת עמידות גבוהה בתנאי חוץ ובעל קשיחות גבוהה מאד לכל תנאי מזג אויר, כולל שלג וברד. ניתן אפילו לעמוד על הפאנל במלוא משקל הגוף ולא קורה לו שום דבר. בישראל ניתן להשיג כיום פאנלים ממיטב החברות המובילות. פאנל איכותי יגיע עם אחריות מוצר ל-10 שנים ואחריות לתפוקה ל-25 שנה. כדאי לבחור בחברת פאנלים מוכרת ומובילה, עם נציגות בארץ, על מנת להבטיח שירות טוב למתקן הסולארי לכל אורך חייו.

האלמנט השלישי הם ממירי (או מהפכי) המתח, ההופכים את הזרם הישר של הפאנלים למתח AC שניתן להזרים לרשת. הממירים מגיעים עם אחריות הנעה על פי מחיריהם בין 5 שנים ועד ל-12 שנות אחריות. ניתן להרחיב את תקופת האחריות. יש לקחת בחשבון ובמידה ולא הרחבנו את תקופת האחריות, כנראה נחליף פעם אחת במשך חיי המערכת את הממיר. רוב הממירים מגיעים עם מערכות ניטור, דרכן ניתן לצפות באמצעות האינטרנט או דרך אפליקציה בטלפון, את יצור החשמל של המערכת הסולארית. בכל רגע נתון נוכל לבדוק מה המערכת שלנו עושה. חשוב לבדוק שנרכשים ממירים מיצרן מוכר ועם נציגות ושירות ואחריות בארץ.

אנשים רבים חוששים מנושא הקרינה במערכות הסולאריות ובעיקר הקרינה מהממירים הסולאריים. על פי תקנות איכות הסביבה, במרחק בו שוהים אנשים בדרך קבע, הקרינה צריכה להיות נמוכה מ-4 מיליגאוס. (יש לנו פה מד קרינה. בוא נבדוק מה הקרינה מהמערכת הסולארית, מהממיר כאשר הוא עובד בתפוקה מלאה במרחק חצי מטר. אם אנחנו מתקרבים ונמצאים ממש קרוב לממיר הסולארי, אנחנו רואים קרינה של סביב 60 מיליגאוס, ברגע שאנחנו כבר מתרחקים למרחק של חצי מטר, הקרינה יורדת לסביב 2-3 מיליגאוס. כלומר, ברגע שאני מתרחק מהממיר, אין כבר שוב סכנת קרינה).

האלמנט הרביעי הוא כלל רכיבי החשמל, המיתוג, הכבלים והמפסקים, מה שמכונה "חומר שחור". כלל הרכיבים המחברים את המערכת. הרכיבים, המפסקים ו"חומר שחור" הוא נושא שלקוחות נוטים להקל בו ראש.

חשוב לבדוק שכל הציוד הוא בעל תו תקן, הוא בעל יכולת עמידות בתנאי מזג אויר, כולל מזג אויר קיצוני.
(זו קופסת חשמל תקנית למערכות סולאריות. חשוב לבדוק שכל הרכיבים הם רכיבים תקניים, המאושרים ע"י חברת החשמל ובעיקר, רכיבים המתאימים ספציפית למערכות סולאריות. לא כל מפסק חשמל שאנחנו קנים בחנות חשמל מתאים למערכות סולאריות, שמאופיינות במתחים גבוהים, המגיעים לפעמים עד ל-800 וולט ובזרמים חזקים מאד של DC.

לסיכום:

כאשר בחרנו את הציוד המתאים, חשוב לבחור בחברה בעלת הידע ההנדסי הגבוה ביותר, בעלת רשיון קבלן מתאים למערכות סולאריות, וזאת כדי שהחברה תדע לשלב את כל רכיבי המערכת בצורה אופטימלית, תפיק את מירב האנרגיה מהגג, תשלב אסטטיות בהתקנה ותדאג שהמערכת תשרוד לאורך 25 שנה בתנאי מזג האויר הקשים ביותר, כאשר היא מייצרת את מירב האנרגיה עבורכם.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button